Opinie o produktach w sklepie WooCommerce

Bezpłatny system e-commerce WooCommerce to świetna platforma na uruchomienie sklepu internetowego. W tym wpisie przybliżymy domyślne możliwości jakie daje nam WooCommerce w zakresie włączenia możliwości wyrażania opinio oferowanych produktach przez klientów sklepu. Standardowe funkcjonalności są następujące:

  • Możliwość włączenia / wyłączenia możliwości wyrażania opinii o produktach
  • Moderacja opinii o produkcie dla niezalogowanych (anonimowych) użytkowników
  • Możliwość blokady wyrażania opinii dla niezalogowanych (tylko użytkownicy sklepu mogą komentować)
  • Funkcje moderacji opinii (zatwierdzenie, odrzucenie, edycja, oznaczenie jako spam, kasowanie…)
  • Możliwość wyrażenia opinii o produkcie w formie gwiazdek reprezentujących skalę od 0 do 5
  • Możliwość wyrażenia opinii w formie komentarza tekstowego (wymagane lub opcjonalne)
  • Wyświetlanie opinii wyrażonych gwiazdkami na karcie produktu wraz z informacją o ilości opinii (aktywny link).
  • Aktywny link na karcie produktu, przesuwający “w dół strony” do miejsca gdzie wyświetlają się opinie i komentarze o produkcie
  • Możliwość wyświetlania ostatnich komentarzy klientów w dowolnym miejscu w sklepie

Domyśle funkcjonalność opinii w WooCommerce możemy zmodyfikować lub nawet rozszerzyć o nowe funkcje tak aby spełniały różne wymagania biznesowe Twojego sklepu. Przykładowo możemy po każdym dokonanym zakupie, wysłać po określonym czasie (np: po tygodniu od odebrania przesyłki) do klienta, wiadomość e-mail z prośbę o wyrażenie opinii o zakupionym produkcie. Możemy również wprowadzić program lojalnościowy w WooCommerce. Za każdą pozostawioną opinię klient otrzyma określoną ilość punktów jakie później może przeznaczyć na kolejne zakupy.

Poniższy film prezentuje domyślne funkcjonalności WooCommerce:

Przewiń do góry