Przykład wykorzystania low-code do stworzenia systemu generowania ofert handlowych i umów

Dla naszego Klienta z branży instalacji nowoczesnych źródeł energii wykonaliśmy dedykowane rozwiązanie do generowania ofert i umów dla ich Klientów z wykorzystaniem podjeścia low-code.

Wyzwanie

Klient posiadał dedykowane, zaawansowane rozwiązanie sprzedaży i instalacji fotowoltaiki jakie dodatkowo było zintegrowane z innymi systemami wykorzystywanymi w firmie (m.in. ERP). Wraz z wprowadzeniem innych typów instalacji (pompy ciepła, systemy wentylacyjne i klimatyzacyjne) czas potrzebny na dostosowanie corowych systemów wynosił kilka miesięcy. W związku z tym Zarząd firmy podjął decyzję o stworzeniu tymczasowego, przejściowego uproszczonego rozwiązania aby nie tracić potencjalnego przychodu przed sezonem na klimatyzacje. Dodatkowym wyzwaniem była konieczność dostarczenia tego rozwiązania w możliwie najkrótszym czasie.

Często jedyną możliwością w takich sytuacjach jest stworzenie oprogramowania w oparciu o platformy no-code lub low-code.

Rozwiązanie:

Stworzyliśmy rozwiązanie low-code, które oparliśmy o platformę WordPress, Integromat oraz dedykowany moduł naszego autorstwa WP-Profit (wtyczka). WP-Profit przyśpiesza i obniża koszty tworzenia oprogramowania tego typu.

Rozwiązanie jakie dostarczyliśmy zawierało:

  • moduł leadowy – do niego wpływają zapytania ofertowe poprzez API z dedykowanych landing pages oraz formularza na stronie internetowej www firmy. Koordynatorzy przypisują leady do handlowców. Niezależnie każdy sprzedawca może dodać do systemu swoje szanse sprzedażowe pozyskane we własnym zakresie.
  • prosty workflow – lead > wizyta handlowca u klienta > weryfikacja techniczna > oferta > akceptacja oferty przez klienta lub korekty > umowa.
  • baza produktów i usług – Sprzedawane produkty, usługi oraz ich ceny są wprowadzone do centralnej bazy danych. Wbudowany kalkulator ofert uwzględniając wiele czynników i składowych automatycznie wylicza cenę. Handlowiec może ustawić rabat dla klienta ale tylko w ograniczonym zakresie (w zależności od nadanego uprawnienia).
  • generator dokumentów – system potrafi generować dowolne dokumenty takie jak oferty, umowy, gwarancje, faktury, faktury proforma w formacie PDF na podstawie szablonów przygotowanych (inne dla klientów B2C i B2B). System potrafi wykorzystywać szablony np: umów/zamówień stworzonych w programie Microsoft Office Word. Oferty i umowy otrzymują indywidualną numerację zgodnie z oczekiwanym schematem. Oferta lub umowa może być wysłana przez handlowca bezpośrednio na skrzynkę mailową klienta z systemu lub pobrana jako załącznik a następnie wysłana jako tradycyjna wiadomość e-mail.
  • moduł administracyjny – konfiguracja systemu, zarządzanie produktami, usługami i ich cenami, zarządzanie użytkownikami (np. handlowcami). W momencie startu produkcyjnego w systemie było stworzonych 350 kont handlowych.
  • eksport danych – automatycznie codziennie w nocy dane sprzedażowe w formacie CSV są wysyłane na wskazane adresy e-mail
  • Rest API integracja – wszystkie dane przechowywane w systemie są dostępne dla zewnętrznych systemów klienta.

Koszty wdrożenia aplikacji low-code (jednorazowe):

Całkowity koszt wdrożenia: 12.000 zł.
Czas dostarczenia rozwiązania: 3 tygodnie

Koszty utrzymania aplikacji low-code (miesięczne):

Koszty miesięczne technicznego utrzymania platformy low-code ok 500 zł (serwery w chmurze Google Cloud Platform, opłata za system Integromat).

Przewiń do góry